fbpx
Finanse

Każda duża powierzchnia to także duże możliwości promocji

(fot. Materiały Zewnętrzne)
Każda duża powierzchnia to także duże możliwości promocji
REAKCJE

Promowanie dowolnego rodzaju działalności za pomocą wszelkiego typu grafik umieszczonych w przestrzeni publicznej nie jest dziś łatwym zadaniem. Niekiedy ze względu na miejscowe regulacje obecne coraz częściej w niektórych historycznych centrach miast ograniczające estetyczny chaos. Dużo częściej jednak po prostu na skutek tego, że najróżniejszych treści reklamowych jest już wokół nas tyle, że trudno sprawić by kolejne przykuwały uwagę. Dlatego, jeśli zamierzamy wykorzystać w tym celu powierzchnię, którą dysponujemy, należy się to tego dobrze przygotować

Ograniczeń technicznych już właściwie nie ma

Niezależnie od tego, czy chcemy, by nośnikiem naszej reklamy była witryna, nadwozie samochodu dostawczego lub skrzynia ładunkowa ciężarowego, nieestetyczna elewacja, którą możemy przy okazji zasłonić czy ściana wewnętrzna, odpowiednie rozwiązanie umożliwiające jej umieszczenie znajdziemy bez trudu. Wystarczy sprawdzić ofertę firm wykonujących druk wielkoformatowy, takich jak np. Display Expo. Samych folii mamy dziś wiele rodzajów. Od prostych samoprzylepnych laminowanych, poprzez takie ze specjalnym łatwo usuwalnym klejem przeznaczone na miejsca mające ulegać częstemu przeobrażaniu, folie wylewane dzięki którym nawet najbardziej fantazyjnie zaprojektowane karoserie samochodów da się pokryć grafiką, aż po perforowane sprawiające, że wnętrze obiektu z pokrytą tak witryną nie utonie w zupełnym mroku. Do tego dochodzą banery i wydruki na tkaninach i papierach.

Bardzo ważny będzie oczywiście dobór odpowiedniego do danego zastosowania rozwiązania i prawidłowe wykonanie, bo przecież nośniki treści nie mające charakteru stricte tymczasowego, zwłaszcza na siedzibach firm czy innych wykorzystywanych przez nie obiektach, nie mogą wyglądać byle jak. W tej kwestii jednak problemów być nie powinno. Rosnąca skala ich wykorzystania sprawia, że na podstawie doświadczeń innych użytkowników łatwo wybrać właściwe. Ważniejsze pozostaje to, by umiejętnie zaprojektować treść.

Reklama ma się nam podobać czy być skuteczna?

Wiele zależy od miejsca, w którym treść ma być umieszczona – skuteczność przekazu można osiągać za pomocą różnych środków, jednak niektóre bardziej odważnie niekoniecznie możemy chcieć stosować np. na własnej siedzibie. Atrakcyjność, dzięki której nasza grafika będzie przyciągała wzrok to jednak nie wszystko.

Nawet jeśli mamy już jakąś wizję sposobu, w jaki chcemy daną powierzchnię zagospodarować, zastanówmy się, czy nie jest on zbytnio zdominowany przez nasze estetyczne upodobania. Miejmy na uwadze to, aby forma była podporządkowana treści i celom, w jakim zostaje ona wyeksponowana, a nie na odwrót. W praktyce oznacza to, że często nie warto projektu graficznego zanadto komplikować, zwłaszcza jeśli lokalizacja sprawia, że może być on widziany z dużej odległości. Prostota i porządek zawsze są pożądane, co wcale nie musi sprawiać, że rezultat będzie banalny. Ogromne znaczenie mają tu symbole i skojarzenia, które zostawiają w umysłach obserwatorów ślady nawet wówczas, gdy w ogóle się nad mijanymi co dnia reklamami nie zastanawiają.

Powyższe uwagi są oczywiście bardzo ogólne i przygotowywanie projektu zależnie od okoliczności może wymagać wzięcia pod uwagę różnych innych zagadnień. Rzecz w tym, by w ogóle uzmysłowić sobie znaczenie tej problematyki i, jeśli nie mamy w tym zakresie fachowego wsparcia, rozważyć sięgnięcie po nie.

Więcej w dziale Finanse

instalacje-sanitarne-rury

“Innowacje i technologie: Klucz do zrównoważonego rozwoju przemysłu”

Redakcja ChilliTorun.pl2 stycznia 2024
osk_classic

Kursy Zawodowe: Klucz do Rozwoju Kariery i Nowych Możliwości

Redakcja ChilliTorun.pl2 stycznia 2024
Job Search Human Resources Recruitment Career Concept

Praca na GoWork.pl – jak dobrać oferty pracy pod siebie?

Redakcja ChilliTorun.pl5 grudnia 2023
307a9a5c22daeb7119fc90bffa357228

Osprzęt do wózków widłowych – co warto wybrać? Sprawdź!

Redakcja ChilliTorun.pl29 listopada 2023
04 - prox.info.pl - link na stronę ZEW

Gdzie prasa filtracyjna jest niezbędna? Eksperci wyjaśniają

Redakcja ChilliTorun.pl4 lipca 2023
09 - krgroup.pl - link na stronę ZEW

Sprawdź, czy raportowanie schematów MDR dotyczy właśnie Ciebie. Wyjaśniamy najważniejsze kwestie

Redakcja ChilliTorun.pl28 kwietnia 2023
02 - TELCOP - dzierżawa drukarek

Dylemat przedsiębiorcy: zakup czy wynajem? O współczesnych możliwościach wyboru

Redakcja ChilliTorun.pl28 kwietnia 2023
01 - ETYKAT - www etykat pl

Wyjdź poza szereg – poznaj walory marketingu partyzanckiego

Redakcja ChilliTorun.pl28 kwietnia 2023
6.chillitorun.pl1

W jakim przypadku wynajęcie agregatu prądotwórczego to najkorzystniejsza opcja?

Redakcja ChilliTorun.pl30 stycznia 2023