fbpx
Finanse

Audyt strony internetowej, czyli co warto sprawdzić, aby zwiększyć skuteczność witryny firmowej?

Audyt strony internetowej, czyli co warto sprawdzić, aby zwiększyć skuteczność witryny firmowej?
Redakcja ChilliTorun.pl
REAKCJE

Strona internetowa jest podstawowym narzędziem sprzedażowym. Pełni również bardzo ważną funkcję wizerunkową. Posiadając własną witrynę należy jednak dbać o to, aby była ona zgodna z aktualnym trendami projektowymi, przyjazna użytkownikom, a tym samym skuteczna. Chcąc się o tym przekonać warto co jakiś czas zlecić audyt strony internetowej. W naszym poradniku podpowiadamy, co należy sprawdzić w pierwszej kolejności.

UWAGA! Zanim zaczniesz audyt i działania SEO wysłuchaj porady eksperta:
„Jeśli ktokolwiek proponuje Ci przeprowadzenie darmowego audytu SEO, to wiesz już, że nie warto podejmować z nim współpracy. Żadna szanująca się agencja SEO, a nawet niezależny ekspert, nie zrobi takiego audytu bezpłatnie, ponieważ zajmuje to mnóstwo czasu i wymaga użycia płatnych narzędzi.” Źródło: Co musisz wiedzieć o audycie seo strony internetowej? (soluma.pl)

SEO

Audyt strony internetowej najczęściej przeprowadza się tuż przed rozpoczęciem kampanii SEO[1]. Przeprowadzają go specjaliści z zakresu pozycjonowania witryn w wyszukiwarce Google i ma on na celu upewnienie się, że strona jest przygotowana do dalszych działań pod kątem m.in. optymalizacji treści, nagłówków, meta tagów, obrazków, linkowania wewnętrznego etc. Pod uwagę brane są więc aspekty techniczne oraz treść. Jeśli audyt wykaże, że strona pod tym względem wypada słabo, to nie ma sensu ruszać z właściwą kampanią bez wcześniejszej optymalizacji witryny zgodnie z zasadami SEO**.

Expert radzi: „Jest to bardzo ważne, ale nie daj się nabrać na hasła typu: „TOP 3 Google w 2 tygodnie!” To zwykłe oszustwo. Obecnie nie ma możliwości, aby umieścić stronę na wysokiej pozycji w tak krótkim czasie. Działania SEO są dziś ukierunkowane na stopniowe, organiczne poprawianie pozycji witryny.” Źródło: Ruszyłeś z biznesem i chcesz go wypromować w sieci? Uważaj na naciągaczy! (bizneo.pl)

Analiza treści

Tutaj celem jest nie tylko przygotowanie strony do pozycjonowania, ale również sprawdzenie, czy obecne treści są atrakcyjne dla użytkowników, czy wspierają markę przedsiębiorstwa, czy dobrze tłumaczą ofertę i przekazują wszystkie istotne informacje poszukiwane przez potencjalnego klienta.

Analiza wydajności strony

Audyt strony internetowej musi obejmować również aspekty czysto techniczne, w tym związane z czasem ładowania się strony, działaniem wszystkich jej elementów etc. W ramach audytu specjalista szuka potencjalnych błędów, pustych zakładek oraz typuje te części witryny, które spowalniają jej działanie, co obniża ranking strony w wyszukiwarce (i irytuje użytkowników).

Analiza UX

Bardzo ważnym etapem audytu strony internetowej jest ocena jej przyjazności użytkownikowi. Tak naprawdę analizę UX powinno się przeprowadzać osobno, ponieważ doświadczenie użytkownika z kontaktu ze stroną ma decydujący wpływ na jego decyzję zakupową. Jeśli witryna jest zbudowana w sposób chaotyczny, trudno się po niej poruszać, proces zakupowy jest skomplikowany, a treści mało zrozumiałe, to pewne jest, że trzeba jej będzie poświęcić bardzo dużo czasu.

Specjalistyczne portale radzą:
„Jeśli użytkownik gubi się na witrynie, nie może znaleźć potrzebnych mu informacji, ma problem z dokonaniem zakupu lub szybkim nawiązaniem kontaktu z firmą, to jego doświadczenie będzie negatywne, a to odbije się na wizerunku marki. Niewskazane są również różnego rodzaju przeszkadzajki, jak chociażby modne, ale irytujące okna pop-up w stylu „Hej, zostań jeszcze chwilę!”. Źródło: UX firmowej strony internetowej: co wpływa na pozytywne doświadczenia użytkownika? (portalmarketingowy.pl)

Pozycjonowanie strony na tle branżowej konkurencji

W ramach audytu strony internetowej eksperci mogą również sprawdzić, jak dana witryna prezentuje się na tle stron należących do konkurencji. Jest to szczególnie ważne w sytuacji, gdy strona została zaprojektowana dawno temu i prawdopodobnie odbiega od aktualnych standardów pod kątem estetyki, układu graficznego, jakości treści etc. W takiej sytuacji wskazany będzie redesign witryny lub zaprojektowanie jej na nowo***.

Inne źródła:
[1] Co to jest SEO (wikipedia.pl)
[2] Jakie są zasady SEO? Mowa o zasadach określonych przez Google (Google.com).
[3] Czasem zamiast audytu lepiej zaprojektować stronę www od nowa – ponieważ obecnie to kluczowa forma wizerunku i kontaktu z klientami oraz idealna recepta na kryzys (solumagroup.pl).

Więcej w dziale Finanse

instalacje-sanitarne-rury

“Innowacje i technologie: Klucz do zrównoważonego rozwoju przemysłu”

Redakcja ChilliTorun.pl2 stycznia 2024
osk_classic

Kursy Zawodowe: Klucz do Rozwoju Kariery i Nowych Możliwości

Redakcja ChilliTorun.pl2 stycznia 2024
Job Search Human Resources Recruitment Career Concept

Praca na GoWork.pl – jak dobrać oferty pracy pod siebie?

Redakcja ChilliTorun.pl5 grudnia 2023
307a9a5c22daeb7119fc90bffa357228

Osprzęt do wózków widłowych – co warto wybrać? Sprawdź!

Redakcja ChilliTorun.pl29 listopada 2023
04 - prox.info.pl - link na stronę ZEW

Gdzie prasa filtracyjna jest niezbędna? Eksperci wyjaśniają

Redakcja ChilliTorun.pl4 lipca 2023
09 - krgroup.pl - link na stronę ZEW

Sprawdź, czy raportowanie schematów MDR dotyczy właśnie Ciebie. Wyjaśniamy najważniejsze kwestie

Redakcja ChilliTorun.pl28 kwietnia 2023
02 - TELCOP - dzierżawa drukarek

Dylemat przedsiębiorcy: zakup czy wynajem? O współczesnych możliwościach wyboru

Redakcja ChilliTorun.pl28 kwietnia 2023
01 - ETYKAT - www etykat pl

Wyjdź poza szereg – poznaj walory marketingu partyzanckiego

Redakcja ChilliTorun.pl28 kwietnia 2023
6.chillitorun.pl1

W jakim przypadku wynajęcie agregatu prądotwórczego to najkorzystniejsza opcja?

Redakcja ChilliTorun.pl30 stycznia 2023