fbpx
Finanse

Każda duża powierzchnia to także duże możliwości promocji

(fot. Materiały Zewnętrzne)
Każda duża powierzchnia to także duże możliwości promocji
REAKCJE

Promowanie dowolnego rodzaju działalności za pomocą wszelkiego typu grafik umieszczonych w przestrzeni publicznej nie jest dziś łatwym zadaniem. Niekiedy ze względu na miejscowe regulacje obecne coraz częściej w niektórych historycznych centrach miast ograniczające estetyczny chaos. Dużo częściej jednak po prostu na skutek tego, że najróżniejszych treści reklamowych jest już wokół nas tyle, że trudno sprawić by kolejne przykuwały uwagę. Dlatego, jeśli zamierzamy wykorzystać w tym celu powierzchnię, którą dysponujemy, należy się to tego dobrze przygotować

Ograniczeń technicznych już właściwie nie ma

Niezależnie od tego, czy chcemy, by nośnikiem naszej reklamy była witryna, nadwozie samochodu dostawczego lub skrzynia ładunkowa ciężarowego, nieestetyczna elewacja, którą możemy przy okazji zasłonić czy ściana wewnętrzna, odpowiednie rozwiązanie umożliwiające jej umieszczenie znajdziemy bez trudu. Wystarczy sprawdzić ofertę firm wykonujących druk wielkoformatowy, takich jak np. Display Expo. Samych folii mamy dziś wiele rodzajów. Od prostych samoprzylepnych laminowanych, poprzez takie ze specjalnym łatwo usuwalnym klejem przeznaczone na miejsca mające ulegać częstemu przeobrażaniu, folie wylewane dzięki którym nawet najbardziej fantazyjnie zaprojektowane karoserie samochodów da się pokryć grafiką, aż po perforowane sprawiające, że wnętrze obiektu z pokrytą tak witryną nie utonie w zupełnym mroku. Do tego dochodzą banery i wydruki na tkaninach i papierach.

Bardzo ważny będzie oczywiście dobór odpowiedniego do danego zastosowania rozwiązania i prawidłowe wykonanie, bo przecież nośniki treści nie mające charakteru stricte tymczasowego, zwłaszcza na siedzibach firm czy innych wykorzystywanych przez nie obiektach, nie mogą wyglądać byle jak. W tej kwestii jednak problemów być nie powinno. Rosnąca skala ich wykorzystania sprawia, że na podstawie doświadczeń innych użytkowników łatwo wybrać właściwe. Ważniejsze pozostaje to, by umiejętnie zaprojektować treść.

Reklama ma się nam podobać czy być skuteczna?

Wiele zależy od miejsca, w którym treść ma być umieszczona – skuteczność przekazu można osiągać za pomocą różnych środków, jednak niektóre bardziej odważnie niekoniecznie możemy chcieć stosować np. na własnej siedzibie. Atrakcyjność, dzięki której nasza grafika będzie przyciągała wzrok to jednak nie wszystko.

Nawet jeśli mamy już jakąś wizję sposobu, w jaki chcemy daną powierzchnię zagospodarować, zastanówmy się, czy nie jest on zbytnio zdominowany przez nasze estetyczne upodobania. Miejmy na uwadze to, aby forma była podporządkowana treści i celom, w jakim zostaje ona wyeksponowana, a nie na odwrót. W praktyce oznacza to, że często nie warto projektu graficznego zanadto komplikować, zwłaszcza jeśli lokalizacja sprawia, że może być on widziany z dużej odległości. Prostota i porządek zawsze są pożądane, co wcale nie musi sprawiać, że rezultat będzie banalny. Ogromne znaczenie mają tu symbole i skojarzenia, które zostawiają w umysłach obserwatorów ślady nawet wówczas, gdy w ogóle się nad mijanymi co dnia reklamami nie zastanawiają.

Powyższe uwagi są oczywiście bardzo ogólne i przygotowywanie projektu zależnie od okoliczności może wymagać wzięcia pod uwagę różnych innych zagadnień. Rzecz w tym, by w ogóle uzmysłowić sobie znaczenie tej problematyki i, jeśli nie mamy w tym zakresie fachowego wsparcia, rozważyć sięgnięcie po nie.

Więcej w dziale Finanse

21 afterweb - pozycjonowanie

Reklama w internecie, czyli gdzie? Dotrzyj do właściwych odbiorców dzięki pozycjonowaniu

Redakcja ChilliTorun.pl5 października 2019
01 - reklamowekonstrukcje - szyld reklamowy ZEWN

Jak się skutecznie promować w przestrzeni publicznej? Zainwestuj w unikalny szyld reklamowy i czekaj na klientów!

Redakcja ChilliTorun.pl26 sierpnia 2019
04 - eventlogistica - stoiska targowe 4 ZEWN

Nie dopuść do przerostu formy nad treścią. Przygotowując stoiska targowe skoncentruj się na merytorycznym przekazie

Redakcja ChilliTorun.pl1 sierpnia 2019
11-inseo-seo 1

Sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym

Redakcja ChilliTorun.pl28 czerwca 2019
02. afterweb.pl - pozycjonowanie stron

Czy pozycjonowanie stron to skuteczny sposób na wzrost sprzedaży? Sprawdziliśmy!

Redakcja ChilliTorun.pl27 czerwca 2019
klucze-do-domu

Nieruchomości w Toruniu – wybrać dom czy mieszkanie?

Redakcja ChilliTorun.pl31 maja 2019
office-furniture-2014888_640

Meble do biura, które zachwycą Twoich klientów!

Redakcja ChilliTorun.pl29 maja 2019
01 – i-kancelaria – upadłość konsumencka 1 ZEWN

Nie widzisz wyjścia z narastającej spirali długów? Sprawdź, czy możesz ogłosić upadłość konsumencką!

Redakcja ChilliTorun.pl16 maja 2019
Businessman gets polish cash from the hand coming out of the laptop monitor. The conception of earning money on the internet

Czym jest i kiedy dojdzie przelew ELIXIR?

Redakcja ChilliTorun.pl6 maja 2019