fbpx
News

Lokowanie na ekranie

Kręcony w Toruniu serial "Lekarze" zdobył dużą popularność i rzeszę fanów. (fot. wikipedia.org)
Lokowanie na ekranie
Redakcja ChilliTorun.pl
REAKCJE

Kujawsko – pomorskie wspólnoty samorządowe, organizacje pozarządowe i firmy znalazły nowy sposób na promocję. Kluczem do sukcesu ma być lokowanie w filmach fabularnych, dokumentach, kultowych serialach i programach telewizyjnych. Uruchomiono właśnie pierwszy regionalny marszałkowski fundusz filmowy, który wykorzystuje lokowanie jako narzędzie kreatywnej promocji marek. Wszystkie wsparte przez 3-milionowe dofinansowanie produkcje już powstały

Jedną z nich i na pewno nawiększą z nich jest film Janusza Majewskiego pt. „Ekscentrycy”, który był nagrywany na terenie Ciechocinka, Nieszawy i Torunia. Na ekranie pojawią się znane i szanowane gwiazdy polskiej sceny filmowej, m.in.: Maciej Stuhr, Wojciech Pszoniak, Wiktor Zborowski, Adam Ferency i Anna Dymna. „Ekscentrycy” to film o miłości, o Polsce w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku i swingującym jazzie niosącym powiew wolności, pieniędzy i Zachodu. Autorem zdjęć jest Adam Bajerski, natomiast oprawę graficzną opracował Wojciech Karolak. Film kręcono w drugiej połowie kwietnia, a jego premiera odbędzie się jeszcze tej jesieni.

– Cieszę się, że zainteresowanie było duże, a cały program należy uznać za udany. Film i telewizja są jedną z najbardziej nośnych form promocji. Odbiorcy w całym kraju, a także za granicą dowiedzą się lub już się dowiedzieli o naszym regionie, jego najpiękniejszych miejscach, potencjale naszych firm – podkreśla marszałek Piotr Całbecki.

Dofinansowanie wykorzystano na 36 projektów, z których dziesięć to przedsięwzięcia promocyjne lokalnych samorządów. W 23 promują się przedsiębiorstwa, a jedno przygotowała pod własne potrzeby działająca we Włocławku organizacja pozarządowa. Ostatnie dwa dotyczą promocji regionu i są inicjatywą samorządu województwa („Ekscentrycy” i popularny serial turystyczno-krajoznawczy „Nie ma jak Polska”). Z pomocą funduszu powstało osiem filmów, w tym dwa pełnometrażowe obrazy fabularne („Ekscentrycy” i „11 minut” w reżyserii Jerzego Skolimowskiego). Nie zabrakło również ciekawych dokumentów (m.in. „Ziggy Dust” Ryszarda Kruka); zrealizowano dwa sezony popularnego toruńskiego serialu „Lekarze” i dwa odcinki serialu „M jak miłość”. Powstało też 11 programów telewizyjnych.

Profitenci funduszu to m. in. samorządy Bydgoszczy i Torunia, Uzdrowisko Ciechocinek, firma Dudek Paragliders, powiat żniński, gmina Aleksandrów Kujawski, producent akcesoriów meblowych Rejs z Rypina oraz Fundacja Samotna Mama z Włocławka. Wsparcie wyniosło 70-95 procent kosztów promocji za pomocą lokowania marki. Planowana emisja tych filmów i programów powinna się odbyć w czerwcu 2016.

Więcej w dziale News

hush-naidoo-jade-photography-yo01z-9hqaw-unsplash1 (1)

Koszty pakietów medycznych

Redakcja ChilliTorun.pl20 kwietnia 2022
Job seeker with newspaper and laptop looking for vacancies

Perspektywy zawodowe w Toruniu

Redakcja ChilliTorun.pl20 kwietnia 2022
marihuana

Toruńska Policja złapała nieletniego z torbą pełną marihuany!

Hubert Grabowski9 października 2020
IMG-20200902-WA0009

Wypadek na autostradzie A1. Lamborghini stanęło w płomieniach

Redakcja ChilliTorun.pl2 września 2020
2020/07/22 Torun
Podpisanie umowy MZK i PESY na dostawe nowytch tramwajow w Toruniu..
Fot. Wojtek Szabelski / szabelski.com

MZK gotowe na nowy rok szkolny. Jak odnowić bilet bez kolejki?

Redakcja ChilliTorun.pl31 sierpnia 2020
IMG-20200831-WA0011

„Bezpieczny powrót z Wakacji” – prędkość najczęstszą przyczyną zatrzymań

Redakcja ChilliTorun.pl31 sierpnia 2020
technology-2500010_1920

Kradzież alkoholu ze sklepu na Bydgoskim. Mamy wideo z wizerunkiem sprawców!

Mateusz Bąk4 sierpnia 2020
unnamed

Szykują się zmiany w kursowaniu kolejnych linii autobusowych!

Mateusz Bąk4 sierpnia 2020
2020_06_09_powrot_tramwaju_na_jpii_007

Zmiany w organizacji ruchu w rejonie alei św. Jana Pawła II

Mateusz Bąk4 sierpnia 2020