Umowa podpisana! Toruńskie dworce czeka wyczekiwany remont

0
1100

Dworce Toruń Miasto i Toruń Wschodni zostaną zmodernizowane! Wczoraj miasto, PKP i wykonawca inwestycji Transprojekt Gdański podpisały umowę

Jak informuje PKP SA, prace na dworcu Toruń Wschodni obejmą modernizację budynku oraz przebudowę i zagospodarowanie terenu przydworcowego. Z uwagi na duży potencjał komercyjny zrewitalizowany zostanie także budynek administracyjny znajdujący się obok dworca. Na parterze znajdą się hol główny poczekalni, kasy biletowe, toalety oraz pomieszczenia usługowe (kiosk, gastronomia). Przestrzeń na pierwszym piętrze zostanie wykorzystana na potrzeby obsługi dworca oraz na cele techniczne.

Na stacji Toruń Miasto zmodernizowany zostanie cały kompleks budynków PKP: dworzec, „stara apteka” i tzw. „stare szalety”. Na parterze umiejscowione będą kasy, poczekalnia, toalety i przestrzeń dla najemców komercyjnych, na pierwszym piętrze zaś planowane jest urządzenie hostelu. Przebudowa dworców będzie prowadzona w uzgodnieniu z konserwatorem zabytków.

Będą to bardzo istotne zmiany nie tylko obu dworców, ale także linii kolejowych łączących te miejsca. Modernizacja obejmie także urządzenia stacyjne, urządzenia związane z prędkością i możliwością przemieszczania pociągów. Na dworcach obsługa pasażerska także będzie nowoczesna i przystosowana do współczesnych wymogów. Wykonane zostanie także przebicie tunelu pod Dworcem Miasto aż do ul. Sowińskiegozapowiada prezydent Torunia Michał Zaleski.

Remont obejmie nie tylko dworce, ale i stacje. W Toruniu Wschodnim trzy perony będą dłuższe i wyższe. W koncepcji wykonawca ma uwzględnić budowę czwartego peronu. Projekt obejmuje też montaż wind i odnowienie wiat.

Peron zostanie zmodernizowany również na stacji Toruń Miasto. Dokumentacja uwzględnia także przebicie tunelu do ul. Sowińskiego. Obie stacje zostaną wyposażone w nowoczesny i czytelny system informacji pasażerskiej.

Ponadto między dworcami pod Placem Pokoju Toruńskiego powstanie drugi tor o długości 400 m, który pozwoli na likwidację „wąskiego gardła” i zwiększenie przepustowości linii (nr 353). Zmodernizowane zostanie 6 km torów oraz sieć trakcyjna.

Oddanie dworców do użytku pasażerów planowane jest na połowę 2022 r.